Ο ΣΥΡΙΖΑ εκφράζοντας έμπρακτα το ενδιαφέρον του για την βιωσιμότητα - ανάπτυξη του ΕΛΤΑ και τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του Οργανισμού μας, κατέθεσε στη βουλή - μέσω των ερωτώντων βουλευτών του - ερώτηση για τις συνέπειες στην κερδοφορία του από την απώλεια του 10% του ΤΤ, ύστερα από την ....
κυβερνητική απόφαση για σπάσιμο του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου σε good και bad bank.
Θέμα: Απώλειες εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τα ΕΛΤΑ με ευθύνη της κυβέρνησης Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜ.ΑΡ.
Το 2006, η κυβέρνηση της Ν.Δ. με βάση το ν.3082/2002 επέβαλε αγορά από τα ΕΛΤΑ του 10% του ΤΤ στην χρηματιστηριακή του αξία με έκπτωση 10%. Το κόστος που κατέβαλαν τα ΕΛΤΑ ανήλθε στα 212 εκατ. ευρώ εκ των οποίων ένα μικρό μέρος του κόστους κάλυψε το Ελληνικό Δημόσιο και το υπόλοιπο τα ΕΛΤΑ από τα διαθέσιμά τους. Επιπρόσθετα, το 2009 τα ΕΛΤΑ για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα ρευστότητας λόγω της παραπάνω αναγκαστικής απόφασης αναγκάστηκαν να λάβουν δάνειο από τη Γενική Τράπεζα ύψους 42 εκατομμυρίων ευρώ.
Όταν με απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδας φέτος το Φεβρουάριο ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας του ΤΤ, δημιουργήθηκε το Νέο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο με μοναδικό μέτοχο το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας ( ΤΧΣ ) και το ΤΤ διαχωρίστηκε σε «καλή» και «κακή» τράπεζα, το 10 % των μετοχών του παλαιού ΤΤ που κατείχαν τα ΕΛΤΑ μηδενίστηκε, προκαλώντας σημαντική βλάβη στα ίδια και στο δημόσιο συμφέρον. Παρά ταύτα, και ενώ οι μετοχές ενός σημαντικότατου περιουσιακού τους στοιχείου αχρηστεύθηκαν, τα ΕΛΤΑ, πληρώνοντας υπέρογκα ποσά, συνεχίζουν να εξυπηρετούν το δάνειο που πήραν για να τις αγοράσουν.
Επειδή είναι φανερό ότι, με μια σκανδαλώδη απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδας, τα ΕΛΤΑ απώλεσαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, πράγμα που οδήγησε στο να καταστεί ζημιογόνος μια επιχείρηση η οποία ήταν πάντα κερδοφόρα, θέτοντας επιπλέον θέμα βιωσιμότητάς τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους σε αυτά και προπαντός για την κοινωνία,
Επειδή είναι αδήριτη η ανάγκη ανασυγκρότησης και αναβάθμισης των Τ.Τ. και ΕΛΤΑ ως δημόσιων συνεργαζόμενων επιχειρήσεων με ένα νέο αναπτυξιακό – κοινωνικό και περιφερειακό ρόλο,
Επειδή τα ΕΛΤΑ έχουν κομβικό ρόλο επιχείρησης στρατηγικής σημασίας στις μεταφορές και επικοινωνίες, υπογραμμίζοντας την ανάγκη της πιο στενής συνεργασίας και αλληλοσύνδεσης των ΕΛΤΑ και ΤΤ ως δημόσιων επιχειρήσεων
Ερωτάται ο κ. υπουργός:
2. Προτίθεται η Κυβέρνηση να ανακόψει τη πορεία εκποίησης των ΕΛΤΑ και ΤΤ μετά από συγχώνευση του τελευταίου με τράπεζα υπό την ευθύνη του Ελληνικού ΤΧΣ, ώστε να υπάρξει αναβαθμισμένος δημόσιος κοινοπρακτικός ρόλος των δυο επιχειρήσεων με αναπτυξιακό-κοινωνικό και περιφερειακό ρόλο;
Οι ερωτώντες
βουλευτές:
Βαλαβάνη
Όλγα-Νάντια
Γελαλής
Δημήτριος
Διαμαντόπουλος
Ευάγγελος
Τσακαλώτος
Ευκλείδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου